Live

Vad vill partierna med skolan? - Almedalen 2015

2015-07-01

Partierna har länge bråkat om betyg, vinster och valfrihet. Vi vill lyfta blicken och prata om visionerna för skolan. Vad ska Sverige ha för skola om 10, 20 år? Finns det hopp om borgfred i skoldebatten?

Medverkande:
Gustav Fridolin, Utbildningsminister, Miljöpartiet. Lena Hallengren, Utbildningsutskottets ordförande, Socialdemokraterna. Camilla Waltersson Grönvall, Skolpolitisk talesperson, Moderaterna. Christer Nylander, Skolpolitisk talesperson, Folkpartiet. Johanna Jaara Åstrand, Förbundsordförande, Lärarförbundet. Bo Jansson, Förbundsordförande, Lärarnas Riksförbund. Cecilia Garme, Moderator.

81.653 views 2016-08-18

50.832 views 2012-10-24