Johanna springer klimatstafetten Run for Your Life

2015-11-04
Klimatfrågan berör oss alla.

Vi lärare pratar om miljön i skolans undervisning varje dag och möter barn och elevers frågor och tankar om hur vi kan skapa en bättre morgondag. Vi är nyckelspelare i att lära våra barn och ungdomar om hur vi tar hand om planeten, då är det viktigt att vi också visar att vi engagerar oss.

Därför springer Johanna Jaara Åstrand, ordförande i Lärarförbundet en delsträcka i klimatstafetten Run for your Life som anordnas av Riksteatern.

Run for your life är ett stafettlopp genom norra Europa för att uppmana till klimaträttvisa och en hållbar framtid. Ensam kan du inte springa till Paris, däremot kan vi göra det tillsammans. Vi utgår från den arktiska regionen och slutar i Paris på klimatkonferensen COP21. Johanna springer en delsträcka genom centrala Örnskiöldsvik den 13 november kl 08.04.

Vi lärare måste alltid vara steget före!

Läs mer om Run for your life
Läs mer om Johannas medverkan på lararfarbundet.se

80.706 views 2016-08-18

49.361 views 2012-10-24